En dag bliver jeg fantastikolog!

2020
)

En dag bliver jeg fantastikolog!

26 sep.21

Smuk og original tegneserie slår døren op til en magisk verden med masser af overnaturlige væsner.

Magiline skal bo på øen Von, hvor hun skal gå på skolen for kryptozoologi, der har fokus på studiet af forunderlige dyr, deriblandt magiske behandlinger, så hun forhåbentlig en dag kan kalde sig fantastikolog. Allerede den første dag kommer hun for sent til undervisningen, og siden konkurrencen på skolen er hård, fordi alle eleverne kæmper om den eneste plads, der er som assistent, skal Magiline arbejde virkelig hårdt.

På Von møder hun både feer, vampyrer, gorgoner og kryptider. Alt ændrer sig, da en gorgon bliver fundet bevidstløst på skolens grund. Nogen har efterladt hende liggende langt væk fra vandet, hvilket kunne tyde på, at de ville forsøge at dehydrere gorgonen så meget, at hun kunne dø. Da også de små feer alle går i zombielignende tilstand, og nogle af pigerne i klassen forsvinder, må Magiline og hendes kammerater bryde alle regler for at løse mysterierne. Magiline opdager store hemmeligheder om sig selv, som skræmmer hende.

Historien fanger øjeblikkeligt sin læser, og den ene mystiske begivenhed følger den næste. ’Magiline’ foregår i et forunderligt univers, der ligner både den verden vi møder i Harry Potter, men som også minder om ’Miss Peregrines hjem for sælsomme børn’ eller TJ Klunes vidunderlige bog ’Eventyrhuset’. Illustrator Paola Antista har skabt en masse virkelig søde karakterer med udtryksfulde ansigter og store øjne, og der er ikke sparet på hverken farver eller detaljer. Tegneserien om Magiline indgår i en herlig og meget velkommen bølge af fantastiske tegneserier til børn, som også vil være populære hos voksne læsere.

Magiline, 1. del
E-voke
Lea Mejdahl Christiansen