David Bowie - små mennesker, STORE DRØMME

2019
)

David Bowie - små mennesker, STORE DRØMME af Maria Isabel Sánchez Vegara

11 okt.19

David Bowie var unik og viste verden, at man ikke skal være bange for at være anderledes. Dette er en oplagt bog til forældre, der ønsker at formidle historien om et af deres egne idoler.

David Robert Jones, kendt som David Bowie, The Starman, The Thin white Duke og Ziggy Stardust, blev født I 1947 i Brixton i det sydlige England. Allerede som barn elskede han musik og rytmik og kunne danse, så han lignede et væsen fra en anden planet. Hans hoved boblede med idéer og sange, og han var inspireret af forskellig popmusik. Hans karriere begyndte med, at han spillede saxofon i et band, derefter spillede han med nogle af de bedste bands i London, før han gik solo og udgav sit første album i 1967.

David Bowie havde en enorm styrke, idet han både havde en evne til at forme sit image og forudse musikalske trends. Hans mange særlige kendetegn, især hans tofarvede øjne, skabte en mystik omkring hans person, samtidig med at både hans musik og hans måde at fremstille sig selv på ikke lignede noget andet, verden havde set. Da han i 1968 udgav singlen ‘Space Oddity’, var dette samtidig med den første månelanding, og efter en langsom start blev sangen et stort hit. I mere end 40 år udforskede David Bowie musiske galakser og blev en af verdens største stjerner.

Dette er endnu en fantastisk bog i min yndlingsserie. Og denne gang om et af de mest fantastiske mennesker, som har haft en kæmpe betydning for min egen måde at betragte musik på. David Bowie har hele sit liv turdet optræde i alle mulige forskellige roller, hvor han har skullet blotte sig selv. Han har inspireret utrolig mange mennesker til at turde at være sig selv.

Forfatteren bag serien, Maria Isabel Sanchez Vegara, har skabt en sand hyldest til mennesket David Bowie og den superdygtige illustrator, Ana Albero, som har illustreret flere af bøgerne i serien, har endnu engang beriget os med utroligt smukke tegninger, der tilfører et yderligere lag af informationer til teksten og samtidig løfter helheden.

David Bowies musik og personlighed lever i mange af os, så dette er et oplagt sted at starte med at præsentere myten for en ny målgruppe.

Albert
978-87-93752-14-6