Familie for begyndere

2021
)

Familie for begyndere

06 maj.21

Endnu en lun og hjertevarm roman fra Sarah Morgan, der vil tiltale læsere med hang til romantik og lykkelige slutninger.

Sarah Morgan har allerede slået sig fast som lidt af et navn indenfor kærlighedsgenren og de hyggelige feel-good romaner, hvor hun har fokus på parforholdet og familien. 'Familie for begyndere' er ingen undtagelse. Romanen er en af den slags bøger, der glider let og elegant ned og sørger for god underholdning og lidt stof til eftertanke. Den tager emner op, som mange kvinder vil kunne relatere til og leverer en rigtig feel-good slutning, så vi alle kan sove godt om natten.

Flora er blomsterhandler og bor i New York, men selvom hun aldrig vil indrømme det overfor nogen, er hun ensom. ”Hun var 30, alene og boede i verdens mest spændende by. Folk antog at hendes liv lignede en dag i en sjov og underholdende tv-serie”.
Flora har ikke noget familie tilbage og det har sat dybe spor i Flora, især fordi hun voksede op hos sin tante, der dybest set ikke ville have hende.

Da Flora møder Jack Parker, begynder kærligheden langsomt at spire. Jacks kone er død, og han står alene med to døtre på syv og sytten år, der er dybt traumatiserede efter morens død. Alle tre kæmper med at komme ud af en overvældende sorg og prøver at tackle det på forskellige vis.

Efterhånden bliver det uundgåeligt, at Flora skal introduceres for Jacks piger, og det bliver naturligvis lidt af en prøvelse for dem alle. Molly på syv tager ret hurtigt Flora til sig, men teenageren Izzy skal aldeles ikke nyde noget af, at der kommer en eller anden ind fra højre og tror, hun kan erstatte hendes mor. Det er dog ikke det værste, det sker først, da faren inviterer Flora med på deres sommerferie.

Flora længes efter at være en del af familien, men hun har fuld forståelse for, at pigerne har det svært efter deres mors død. Flora må kæmpe for at blive accepteret af pigerne og samtidig kunne hjælpe dem i deres sårbare situation, for er der noget, hun har prøvet på egen krop, så er det det. Men Izzy bærer på en tung hemmelighed, som gør det meget svært for Flora at trænge igennem til hende.

Sarah Morgan er en efterhånden ældre kvinde med ufatteligt mange bøger på bagen, hvoraf kun få indtil videre er udkommet på dansk. Kigger man listen af hendes udgivelser igennem, kan man også se, at hun har en forkærlighed for de romantiske julehistorier. Med den succes hun har haft, kunne jeg godt forestille mig, at vi vil komme til at se en del flere bøger fra hende på dansk de kommende år.

Hvis man skal sammenligne hende med andre forfattere, kan jeg nævne Lucinda Riley, Jojo Moyes og Jenny Colgan, og hun er nærmest et must, hvis man er glad for hyggelige og romantiske romaner.

HarperCollins
Lene Skovfoged Haagh