Kærlig hilsen fra London

2022
)

Kærlig hilsen fra London

01 okt.22

En vidunderlig og varm time-slip roman fra Primrose Hill i London.

Valentina er lige blevet skilt fra ham, som hun troede var sit livs kærlighed, da hun får at vide, at hendes mor Eloise er død i London. Valentina er opvokset i USA med en engelsk mor og en amerikansk far, men da hun var teenager, forsvandt hendes mor pludselig ud af hendes liv, og hun har ikke siden været i kontakt med hende siden.

Valentina rejser til London og finder ud af, at hun har arvet en lejlighed i en ejendom med et par lejligheder samt en boghandel i Primrose Hill. Det er egentligt hendes mening at sælge det hele og flytte tilbage til USA , men mødet med moderens veninde Millie vender op og ned på Valentinas planer. Sammen med Millie stykker hun efterhånden Eloises historier sammen og langt om længe ser det ud til, at hun kan få bearbejdet sorgen over sin mors svigt tilbage i teenageårene. Samtidig følger vi som læsere også moderen Eloises historie tilbage i tresserne og forstår langt bedre end Valentina grundene til at al kontakt mellem moder og datter ophørte og moderens eventuelle svigt.

Jeg elsker time-slip romaner og denne er bestemt ingen undtagelse. Det fungerer virkelig godt med skiftevis at følge Eloise og Valentinas historier, og trådene flettes langsomt men sikkert sammen. En virkelig god kærlighedshistorie eller rettere sagt flere kærlighedshistorier i en, og samtidig indeholder fortællingen også historien om især Eloises store kærlighed til bøger og opfyldelse af hendes ungdoms store drøm. Historien er i det hele taget fyldt med hjertevarme og dejlige karakterer, som er nemme at holde af.

En helt igennem pragtfuld romantisk feelgood fortælling, der er indeholder lige præcis alt det, der gør mig glad og varm indeni. Jeg kan varmt anbefale 'Kærlig hilsen fra London', men også de øvrige romaner af forfatteren til alle læsere , der elsker en dejlig varm fortælling om livet og kærligheden. De er alle enkeltstående og kan derfor læses i helt vilkårlig rækkefølge.

Gad
Birgitte Brix
62904658