Skovly

2019
)

Skovly af Andreas Nederland

20 nov.19

En sjov historie på rim om den lille by Skovly og borgmesteren John, der gerne vil være berømt og trække folk til byen.

Borgmester John ønsker intet andet, end at gøre Skovly og sig selv berømt. Da han i gammel støvet bog læser om et monster i en californisk skov, der går på børnerov om natten, er han ikke sen til at finde på en historie, der skal sætte Skovly på landkortet. Derfor opfinder han en historie om et monster, der stjæler børn, men desværre går det ikke helt, som John havde håbet.

Da pressen arriverer, ender John selv med at blive anholdt, men da endnu en bortførelse finder sted, kan det jo ikke være ham alligevel? Hele byen, inklusive Borgmester John, beslutter at gå ud i skoven for at finde de forsvundne børn. Ude i skoven møder de alle børnene, der sidder og spiller et spil sammen med et stort brunt bæst, der er flyttet hertil, da den ikke kunne finde fred og ro i Californien. Nu øjner Borgmester John endnu engang muligheden for at gøre Skovly berømt og samtidig tjene en masse penge. Nu har han sit monster, der kan komme i et bur og få strøm, så den brøler. Men nu har monsteret fået nok!

En rigtigt skæg historie med en fin morale, der viser at man ikke bør gøre, som man vil, selvom man har magt. Bogen er både sjov og fungerer godt på rim. Samtidig er den rigtigt flot illustreret af Mikkel Straarup Møller, der både er illustrator og grafisk designer.

Forfatter Andreas Nederland har skrevet en række børnebøger og har i mere end ti år underholdt børn med historier både foran og bagved kameraet på DR's børnekanal Ramasjang. Han er blandt andet kendt for serienGame On’ til computerspilselskere, som han skriver sammen med sin kollega Frederik Hansen.

Mikkel Straarup Møller
9788702259292
44