Det knuste rige

2019
)

Det knuste rige af Erin Watt

29 maj.19

Den hidtil mest følelsesladede bog om Royal familien er rørende på den helt rigtige måde. En gedigen tåreperser for unge piger, der elsker en god kærlighedshistorie.

'Det knuste rige' er en sød og dejlig fortælling om kærlighed og om de rige, fine og indflydelsesrige unge, der, alt dette til trods, ikke altid har det nemt. Det er ikke alt, der kan købes for penge, må flere af dem sande.

En væsentlig del af bogen foregår på hospitalet, da Eastons lillebror Sebastian ligger i koma efter bilulykken, hvor tvillingerne drønede ind i Hartley med alt for høj fart. Også Hartley er indlagt med kvæstelser og hukommelsestab, der er så gennemgribende, at hun ikke kan kende nogen af dem, der kommer og besøger hende. Hun kan intet huske fra de seneste tre år. Det chokerer i første omgang Easton, men han beslutter sig for at hjælpe hende, alt hvad han kan, i modsætning til Felicity, der på sædvanlig ondskabsfulde vis prøver at skade Hartley og Easton så meget som muligt. Det er hårde odds for kærligheden mellem Hartley og Easton, da også nogle af the Royals begynder at tage afstand til Hartley.

'Royal serien' er for unge piger og kvinder, der elsker en god kærlighedshistorie uden alt for meget erotik. Der er mest hentydninger og ikke beskrivelser af sexscenerne, som der i øvrigt ikke er særlig mange af. Dette gør, at serien går længere ned i målgruppe, end de to forfatteres andre bøger, bl.a. 'Off-Campusserien'. Det er i øvrigt også derfor jeg læser dem med stor fornøjelse, jeg gider ikke læse bøger, hvor sex er selve omdrejningspunktet.

Serien kan anbefales til fans af ”rig dreng finder fattig pige-eventyr" og af kærlighedshistorier i det hele taget. Jeg synes, man får mest ud af bøgerne ved at læse dem i kronologisk rækkefølge: 'Papir prinsessen', 'Askeprinsen', 'Løgnens palads', 'Den ustyrlige arving' og 'Det knuste rige'.

Flamingo
Merete Rostrup Fleischer
46487184