Star

2022
)

Star

03 nov.22

Endnu engang bliver man hvirvlet ind den nu 17-årige BBs liv, der er alt andet end kedeligt.

I bind tre forelsker hovedpersonen BB sig hovedkulds i den tyske bassist Hans fra bandet Phantom Limb. Han er høj, mørk og tatoveret, med små smilehuller og et drenget smil. Modsat Knights usunde, besidderiske kærlighed og Harleys løgnagtige charme, er Hans virkelig sød og meget romantisk.

Hans opfatter BB som sit livs kærlighed, som han ønsker at gøre de bedste ting for. Han overøser hende med kærlighed og viser hende den form for kærlighed, som BB troede var forbeholdt eventyrerne. Sammen med ham finder hun en ukompliceret måde at elske på, som ikke indebærer blod, fornedrelse og tårer. Hans bryder forbandelsen, som synes at hvile over BB, og han gør hende glad. Men BBs uafklarede forhold til Knight bliver ved at forfølge hende. Og det gør Knight også!

Det er interessant at følge denne mere umiddelbare side af BB, men måske var fortællingen heller ikke helt så spændende og saftig som i forfatterens første bøger i serien. Men historien er stadig velskrevet, vildt underholdende og denne gang også hjerteskærende. BB Easton skriver både vittigt og rørende, men også råt og hudløst ærligt. Hun sparer ikke på detaljerne, og måske derfor får man som læser rigtig meget empati for hovedpersonen, og lader sig opsluge i hendes liv. Detaljerne udpensles ikke kun i sexscenerne, men egentlig mere i beskrivelserne af alle BBs tanker om sig selv i verden.

Jeg er ret imponeret af, hvorledes BB Easton jonglerer mellem sandhed og fiktion, så resultatet bliver en fuldstændig troværdig og forrygende læseoplevelse for alle, der kan tåle masser af dampende erotik, humor og store skud af selvironi.

People's
Peter Breum
62848669