Rekviem på Tågeøen

2022
)

Rekviem på Tågeøen

13 sep.22

Mariette Lindsteins oplevelser i Scientology-bevægelsen danner rammerne for serien om Tågeøen. Fjerde bind holder det høje spændingsniveau.

'Rekviem på Tågeøen' er fjerde bog i serien om ViaTerra-sekten på Tågeøen, Sofia, hendes forældre og ikke mindst den karismatiske Franz Oswald. Herregården på øen udgjorde de fysiske rammer for sekten, men er nu her to år senere forladt. Julia er 18 år, arbejder som journalist, og er bedste venner med Franz’ søn Thor, som hun også deler lejlighed med. Franz har haft et slagtilfælde, som han fik, da han reddede Julias liv, men i stedet mistede sin ene søn, Thors tvilling, Vic.

Nu er Franz blevet rask, og han ønsker at vende tilbage til Tågeøen. Han vil udføre et eksperiment derude, hvor han vil bevise, at mennesker ikke er defineret af de fejl, som de har begået. Til dette inviterer Franz tre forhadte fanger til øen: en nynazist, en voldtægtsforbryder samt en kvindelig trofæjæger, der bla. har dræbt en løve med unger. Til at dokumentere forsøget vil han have Julia! Kvinden han er besat af, og som han er villig til at vente på. Julia er forelsket i Thor, men Franz har en magt over hende, som han har over mange andre kvinder. Og hun vil desuden gerne have en karriere som journalist. Selvom hendes forældre forsøger at tale Julia fra at rejse til øen, tager hun alligevel afsted. Men intet kunne have forberedt hende på begivenhederne derude.

Mariette Lindstein holder seriens høje niveau, hvad angår både handlings- og spændingskurve. Hun graver endnu et spadestik dybere i den menneskelige adfærd og undersøger om arv og miljø karakteriserer os definitivt, eller om vi rent faktisk kan ændre os. ’Rekviem på Tågeøen’ er en spændende thriller, der udforsker begreberne god vs. ond og væver sin læser ind i et solidt spindelvæv af intriger. Lad blot femte bind komme an!

Signe Lyng
62876611
9788702364705