I ly af natten

2023
)

I ly af natten

10 maj.23

Tessa Dares 1800-tals-romance er en let fordøjelig kærlighedsroman, fyldt med følelser og lidenskab.

Susanna Finch bor i Spindle Cove, som er en lille by fuld af kvinder. Mange unge kvinder fra det bedre borgerskab tilbringer kortere eller længere perioder i Spindle Cove, for så ved man, at kvinderne ikke bliver generet af unge mænd.

Det ændrer sig pludselig, da Jarlen af Rycliff ankommer og vil etablere en milits i byen. Susanne er både frustreret og rasende over det nye tiltag og beslutter sig for at kæmpe imod med næb og klør. Desværre svækkes hendes modstand væsentlig af det faktum, at hun hurtigt bliver endog meget betaget af Bramwell, som den nye Jarl hedder. Så betaget, at hun glemmer al sin opdragelse og roder sig ud i ting, hun ville have forsvoret, at hun nogensinde ville gøre. Hun opgiver dog ikke kampen for Spindle Cove som fristed for unge kvinder.

'I ly af natten' er hurtig læst, og det kræver ikke den store koncentration at følge de relativt få personers gøren og laden. Man lever sig nemt ind i deres liv på godt og ondt, og historien er både hyggelig og morsom. Susanna er en rebel og atypisk for en kvinde på den tid, men måske der er alligevel er flere, der i det skjulte har samme ønsker om et liv med lidenskab og kærlighed.

Er man til Lisa Kleypas og Julia Quinn er Tessa Dare et godt bud på god underholdning. Hendes bøger er som de nævnte forfatteres bøger fyldt med lidenskabelig kærlighed uden at være lige så erotiske som E. L. James, J. R. Ward og Tara Sue Me. 'I ly af natten' er første bog i serien om Spindle Cove. Der er flere andre titler af forfatteren, som er oversat til dansk.

Flamingo
Dorthe Klyvø
135376795