Allerbedste Molly - og den nye skole

2020
)

Allerbedste Molly - og den nye skole

28 jan.21

Ny hverdagsserie fra Sabine Lemires sikre hånd om følsomme Molly, der prøver at finde fodfæste midt i flytning og skoleskift.

Molly er ikke glad. Hun er begyndt i en ny skole, og hun savner sine gamle venner. Især bedstevennen Ellen. Det stikker i Mollys hjerte, når hun tænker på, at der nu er en anden, der hygger og griner med Ellen. Den nye skole er stor, og Molly kender ikke en eneste. Det værste er frikvarterne, hvor hun ikke ved, hvad hun skal stille op med sig selv, og hun laver små huske-remser, der hjælper hende med at finde rundt.

Hjemme forstår hendes mor og far ikke helt, hvor svært det er for Molly. Så hun går og tumler med de svære tanker og følelser, indtil det hele kommer ud, da hun lader sine frustrationer gå ud over sin irriterende lillebror og nogle små dyr. Så er mor og far der, og heldigvis viser det sig også, at hendes sidemakker i den nye klasse sagtens kunne gå hen og blive en rigtigt god ven. For Lily er ret sød og god til at klatre og spille bold. Faktisk er der jo også Liam og Bastian, som sidder lige bag dem, og som er fulde af skæg og ballade.

’Allerbedste Molly’ er en fin og eftertænksom serie om venskaber, følelser og drømme. Indtil videre er Molly at finde i to bind, for det er muligt at læse mere om hende i ’Allerbedste Molly - og drømmeværelset’. Sabine Lemire, der også står bag de fantastiske, grafiske romaner om Mira, henvender sig her til en lidt yngre målgruppe. De 6-9-årige får i Molly mulighed for at spejle sig selv i en hovedperson, som både er følsom, stærk og usikker. Hendes kamp for at finde sig selv i nye og ukendte omgivelser er nænsomt beskrevet, og de svære følelser er ikke pakket ind.

Forrest i bogen er der en præsentation af alle personerne, og undervejs er siderne indbydende illustreret af Signe Kjær i en sart og fin streg. Der er også mange små og søde vignetter, der snor sig omkring kapiteloverskrifterne. Sammen med den store skrifttype og det overskuelige sideantal gør det serien om Molly oplagt i overgangen mellem de lixede letlæsningsbøger og almindelige romaner for børn.

48919413
9788702298963
74