13 nov.09

Kommentarer

1 kommentar
AfLouise Tranborg
tir, 06/10/2009 - 15:02

Denne roman er jo helt fantastisk. Det er ikke én, jeg normalt ville læse. Måske derfor blev jeg så positivt overrasket. Jeg ved ikke helt, hvad jeg forventede, men den levede mere end op til mine forventninger.

Dette er en roman, som man som læser bliver ved med at tænke på, selv efter at man har læst den færdig. Der er så mange historier, der er flettet sammen, at de 18 familier, der bor i Rakkerpakhuset, sagtens kunne fylde hver sin roman og resultere i en god, beskrivende historie. Næsten hver eneste sætning afslører en hemmelighed eller tragedie om de pågældende familiers liv.

Man kan kun være betaget af Bent Hallers måde at skrive på, hvor provokerende og direkte han end er i sit sprog. At han kan levendegøre og personificere så mange mennesker og menneskelige egenskaber og svagheder, som han gør i Rakkerpakhuset, er en bedrift, som jeg kun kan være imponeret over, og jeg er blevet overbevist.

Rakkerpakhuset er muligvis den første roman, jeg har læst af Bent Haller, men det vil helt bestemt ikke være den sidste.

Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer