En uventet forelskelse

2020
)

En uventet forelskelse af Julia Quinn

15 sep.20

Sagaen om Familien Bridgerton fortsætter og byder igen på en spændende, romantisk og sprudlende kærlighedshistorie.

Anden bog i serien om ’Familie Bridgerton’ omhandler den ældste søn, Anthony Bridgerton, der tidligt har fået ansvar som familiens patriarkalske overhoved, da faderen døde ganske tragisk af et bistik i en alt for tidlig alder. Den unge greve er overbevist om, at det også er hans skæbne at dø ung, så han har ingen intentioner om at lade sig indfange af kærligheden. Han er en ægte skørtejæger men samtidig en meget eftertragtet ungkarl, så da han beslutter at gifte sig, for at føre slægten videre, inden sin tidlige død, så er der nærmest frit valg på alle hylder. Hans valg falder på den smukke Edwina Sheffield, men Edwinas storesøster, Kate, vil ikke lade sin søster indgå i et ægteskab, hvor hun uvægerligt vil blive såret af en helt sikkert utro ægtemand. Kate er selv lidt af en gammeljomfru og regner med at forblive det. Men hun havde så heller ikke regnet med at en mand som Anthony skulle krydse hendes vej.

Igen præsenteres læseren for en spændende, romantisk og sprudlende kærlighedshistorie med rigeligt af kødeligt begær. Og som i den første bog er persontegningen ganske interessant og mindeværdig og historien ikke helt så forudsigelig som man kunne tro, selvom romantiske kærlighedsromaner altid indeholder de ingredienser der skal til for at skabe den perfekte romance; forviklinger, intriger og tiltrækning.

Hvert kapitel indledes med et uddrag af ”Lady Whistledowns Society Papers”, der forsyner Londons borgere med den allernyeste sladder fra en ukendt skribent der ved foruroligende meget om alt og alle. Og i slutningen af hver bog får Lady Whistledown lige et par linjer, så vi ikke glemmer hende. Og spekulerer over, hvem hun mon kan være.

People'sPress
Christa Leve Poulsen
48369456