07 apr.11

Kommentarer

3 kommentarer
AfMichael Krarup
ons, 20/04/2011 - 11:13

Du slutter din anbefaling med at sige, at "sådan skal en krimi bare skrives". Jo, Egholm skriver godt, får lavet virkelige personer og miljø, som man tror på, MEN hvor skal der dog bare mange og store tilfældige sammentræf til for at få limet historien sammen. Der var mindst 10-15 gange, hvor jeg tænkte, at det og det sammentræf var totalt utroværdigt.

Du kan se hele min anmeldelse med nogle eksempler på min blog Bogbrokken.

AfMarit Haugaard
ons, 20/04/2011 - 11:34

Som svar til af Michael Krarup

Du har selvfølgelig ret, Michael. Men hvor ville genren være uden usandsynlige sammentræf?

Jeg er selv lige færdig med at læse 'Tre hundes nat' og følte mig godt underholdt, men heller ikke mere. Selv om jeg nok skal en tur ud omkring Grenå Havn for at se om jeg kan genkende andet end Thorfisk :-). Faktisk var sammentræffene "værre" i Dicte-bøgerne. Peters person gør jo, at en del personer finder til Nord-Djursland.

AfMichael Krarup
ons, 20/04/2011 - 12:41

Som svar til af Marit Haugaard

Så må jeg da næsten forsøge mig med Dicte og se hvor mange sammentræf, jeg kan finde og prøve at lave liste med endelig sammentælling...

Du har selvfølgelig også ret i, at uden sammentræf var krimigenren ilde stedt. Men i Tre hundes nat er det som om, at alt er sammentræf. Så meget at troværdigheden går fuldstændig fløjten, og det går ikke, når bogen fremstiller sig som en realistisk krimi. Så bliver det ikke et krydderi - men bare dårligt håndværk.

Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer