En svævende ø

2019
)

En svævende ø af Camilla Wandahl

22 okt.19

En rigtig god fantasytrilogi til børn fra cirka 10 år med referencer til den store og særdeles begavede fantasyserie ’Det gyldne kompas’.

Denne serie er til de øvede læsere på mellemtrinnet. I trilogien møder vi prins Will af Istrana og hans gode veninde Adia. Will bliver ved et tilfælde ført sammen med ét af de tre værdifulde æg, som siges at være der tre sidste vindulveæg i verden. Alle tre æg, er blevet foræret til hans far, kongen. Wills æg klækker, og ud kommer vindulven Byrd. Men hans onkel, som er far til Adia, har sin helt egen dagsorden, og han er ude efter både kronen og de dyrebare æg. Will stikker af på ryggen af Byrd, og han må efterlade sin gode veninde Adia.

Byrd og Will kan snakke sammen gennem tankeoverførsel, og de kan også fornemme hinanden. Will finder ud af, at hans onkel har udnævnt sig selv til konge og sat hans far, den rigtige konge, i fangekælderen. Men hvad nu med Adia, hans kusine og bedste ven? Will beslutter sig for at befri sin far og sit land fra sin modbydelige onkel. Men det er ikke ufarligt!

'De sidste vindulve' er en virkelig fin fantasy-serie med masser af fantastiske elementer, magi og stærke venskaber, der kommer på en hård prøve. Serien er skrevet af forfatter Camilla Wandahl og rigtig fint illustreret af Morten Solgaard Pedersen. Camilla Wandahl har skrevet rigtig mange børnebøger indenfor flere genrer og til forskellige målgrupper. Morten Solgaard Pedersens illustrationer er så flotte og understøtter historien rigtig fint, så de ret teksttunge bøger også appellerer til ikke så læsestærke børn.

En god og fantasifuld trilogi, der vil egne sig til børn fra ca. 10 år med hang til eventyrlige fortællinger. Jeg er sikker på, serien bliver vældig populær, da den indeholder mange af de ting, som børn efterspørger, men især fordi den på få sider kan fortælle en rigtig spændende historie.

Alinea
47202035
9788723540027