Throne of Glass

2017
)

Throne of Glass af Sarah J. Maas

16 jun.17

Handlingsmættet fantasy, der med sprudlende overbevisning viser, hvorfor genrens popularitet er stigende. Har du mod på at læse fantasy, er denne roman et godt bud til hængekøjen.

Fantasygenren er inde i en stigende popularitet, og én af grundene hedder Sarah J. Maas. Hendes fantasyromaner har længe ligget øverst på bestsellerlisterne i udlandet, rost for den velskrevne handling i et kraftfuldt univers med masser af ramasjang og stærke karakterer. Med sit mundrette sprog og sin fængende fortællestil indfanger Maas stemningen fra første sekund, hvilket gør hendes romaner legende lette at læse. Lige præcis dét kan føles som en velsignelse: at sidde med en bog i hænderne, der får roen til at falde over én i en sådan grad, at man bliver fuldstændigt opslugt af handlingen fra første side.

Caleana Sardothien er en yderst talentfuld snigmorder. Så dygtig, at nogen anser hende for at være en trussel mod egne morderiske planer og angiver hende. Tilfangetaget bliver Caleana idømt en modbydelig straf. Det næste år skal hun være slavearbejder i Endoviers frygtede saltminer, et sted de færreste overlever bare et halvt år, men Calena er en fighter.  Efter et forfærdeligt år får hun et ultimatum.

Valget står nu mellem at blive i saltminerne eller stille op til en konkurrence på liv og død om at blive lejemorder for kongen. Vinderen får en fireårig kontrakt som snigmorder for det imperium, Caleana så inderligt hader, hvorefter friheden venter. Caleanas nye liv åbenbarer en ny verden fyldt med hardcore krigere, royale hemmeligheder og blændende magi.

Sarah Feddersen Thomsen
52744008
9788758821108