Den hængte mand af Simon Kernick

2020
)

Den hængte mand af Simon Kernick

09 mar.20

Spændingen og intensiteten forsætter i denne direkte efterfølger til ’Vidnet'. Endnu en rå og voldsom krimi med den akavede Ray Mason i hovedrollen.

Jagten på Gravpladsmorderne forsætter ufortrødent, men de er ikke nemme at få fat på, selvom Ray Mason godt ved, hvem, nogen af dem er. Der er mange, også indenfor egne rækker, der modarbejder Ray Mason, så al hjælp er velkommen. Heldigvis har han Tina, som næsten er hans kæreste og som i det skjulte formår at grave flere brugbare oplysninger frem i sagen. Men farligt er det, for de formodede mordere skyer ingen midler og dræber hellere end at blive dræbt.

Brutal historie og en brutal mordgåde om syv unge kvinder, som er blevet myrdet over en lang årrække og samlet på Gravpladsen. Selv sproget virker voldsomt og barskt - og passer således perfekt til fortællingen.

Hovedpersonen Ray Mason er selv både voldelig og brutal i jagten på morderne, og han har fra tidligere sager vist, at han er i stand til at dræbe, hvis situationen kræver det. Alligevel kan jeg ret godt lide ham; Han er autentisk og troværdig i al sin vrede, og han kæmper ikke på egne vegne, men derimod på vegne af de dræbte kvinder og deres efterladte. Det gør ham på en eller anden måde menneskelig i al hans råhed. Det er tydeligt, at det kræver sin mand at komme til bunds i sagen med livet i behold, og Ray Mason er lige typen, for hvem det måske kan lykkes.

Jeg vil anbefale serien om Ray Mason til de krimilæsere, som kan klare de barske og blodige serier, og til dem, som ikke har noget imod en hovedperson med problemer. Jeg vil klart anbefale, at bøgerne læses i kronologisk rækkefølge.

kriminalkommissær Ray Mason 3
Jentas
978-87-7107-707-0