2022
)

The betrothed - forelsket

26 jul.22

Fantasy med masser af glamour for romantikelskende teenagere.

'The Betrothed’ er en ny seriestart af forfatteren bag serien ’The Selection’, som var forrygende underholdning.

Da kong Jameson erklærer sin kærlighed til Lady Hollis Brite bliver hun temmelig overrasket og meget begejstret. Hollie er opvokset på Keresken Slot og har kæmpet om kongens opmærksomhed sammen med andre adelige døtre. At indfange ham er en drøm, der går i opfyldelse. Men Hollis indser snart, at det at blive forelsket i en konge, betyder at hun skal krones til dronning, og at det hele måske ikke er helt så fantastisk, som hun troede.

Bedsteveninden Delia Grace er i virkeligheden meget bedre egnet til at skulle være dronning, da hun er langt mere belæst end Hollie, men hun kan ikke komme i betragtning på grund af sin uægte status. Hollis kan som den eneste få kongen til at grine! En dag ankommer familien Eastoffe, der er flygtet fra landet Isolten, og Jameson giver dem lov til at blive i Coroa. Familiens ældste søn Silas gør stort indtryk på Hollis, uden at hun helt ved hvorfor? Efterhånden som hun får dybere indblik i sit fremtidige liv, indser hun, at hendes tidligere ambition om at opnå høj social status, måske har været rent blændværk? Måske repræsenterer Silas det, hun ønsker allermest?

Romanen har mange gode elementer, og både "The Love Triangle" og rammerne er helt rigtige. Desuden vil romantikelskerne unge nyde beskrivelserne af kjoler, smykker og kærlighed, men desværre føles de fleste karakterer lidt som papfigurer. Kiera Cass har endnu ikke fået udfoldet sine karakterer, og bogen kommer slet ikke på højde med The Selection. Endnu skriver jeg, for hvis næste bog i serien bliver god, er der potentiale til en herlig ungdomsserie i stil med trilogien Det glitrende hof

Tellerup
Sarah Feddersen Thomsen
62394625