Alt er muligt

2015
)

Alt er muligt af Danielle Steel

02 jan.17

En gribende og følelsesladet fortælling om dystre hemmeligheder. Kærlighed og mod kan overvinde alt, og komplekse problemer løses ved et lykketræf.

’Alt er muligt’ er den første Danielle Steel roman, jeg har læst. Nu skulle det prøves. Jeg har haft mange fordomme om ”den slags romaner”. Steel har rigtig mange læsere og hendes nyeste roman ligger som sædvanligt øverst på New York Times bestsellerliste. Det er en gribende og følelsesladet fortælling om dystre hemmeligheder og om, hvordan kærlighed og mod kan overvinde alt.

Vi møder Ginny Carter, der for tre år siden var en spirende tv-stjerne, gift med en berømt studievært, mor til en dejlig søn og med et vidunderligt liv i Beverly Hills. Men en tragisk bilulykke ændrede hendes verden for evigt. Både søn og mand dør. I stedet for at ligge og sørge derhjemme, melder Ginny sig som nødhjælps- arbejder for de mest udsatte og på de allerfarligste steder i verden. Hun er frygtløs og god til sit arbejde. De få dage hun er hjemme, bor hun i New York i en lille lejlighed med brugte skramlede møbler. Væk fra venner og familie, der kender hendes fortid.

På treårsdagen for den skæbnesvangre ulykke, står Ginny deprimeret på en bro, parat til at gøre en ende på sine lidelser. Men netop som hun skal til at kaste sig ud over kanten, træder hjælpen til i skikkelse af den 13-årige Blue Williams, en ensom og hjemløs dreng, og han kommer til at vende op og ned på Ginnys liv. Hun beslutter sig for at tage sig af Blue, og et uventet venskab udvikler sig imellem de to. Men Blue gemmer på en chokerende fortid. Er der en fremtid for dem begge?

’Alt er muligt’ beskrives som en smuk og følelsesladet fortælling om dystre hemmeligheder, nye chancer og kærlighedens evne til at overkomme livets forhindringer. Det er den også, men undskyld mig, hun slipper altså for let af sted med løsninger på enorme og komplekse problemer. Der er alt for mange lykketræf, særlige mennesker og åbenbaringer.

Kære læsere, det er altså ikke stor litteratur. Det er ikke forfærdeligt, men jeg vil med glæde finde mange andre gode romaner til dig, der behandler emnerne med større indsigt og troværdighed. Klik dig rundt på Litteratursiden.dk og find dem. Nu har jeg læst en Danielle Steel roman, og jeg kan godt forstå, at der er læsere til hende. Snup en med på stranden eller til lænestolen af og til, men husk også at læse andre forfattere.

Lisette Agerbo Holm
52723779
9788711541524