Alexa Wu - alle mine elskere

2023
)

Alexa Wu - alle mine elskere

18 jan.24

Rygende varm og farverig graphic novel om modellen og danseren Alexa Wu, der ser tilbage på sine år i en branche med dekadente fester, sex og kærlighed.

Alexa fortæller om de vidt forskellige elskere, der gennem tiden var med til at forme hendes kærlighedsliv og karriere, og fortællingen ledsages af smukke billeder af smukke mennesker uden alt for meget tøj på, der skruer op for temperaturen hos læseren. Dette første bind ud af tre fortæller ikke hele historien om den spændende Alexa Wu, men giver helt klart appetit på mere.

Der er virkelig skruet op på max for både farver og passion, når den sexede Alexa Wu træder ind på scenen. Selv som en mor i fyrrerne siddende på stuegulvet i joggingtøj er udstrålingen og den ulmende lidenskab stadig til at tage og føle på, og som læser ved man allerede fra de indledende sider, at dette bliver en vild tur. Den nu voksne og ansvarlige Alexa dykker ned i sine minder om sit liv som model og danser i 70’erne med alt, hvad det indebærer af fester, eksperimenter og saftig sex. Det bliver til et fyrværkeri af en bog, der handler om at være ung og smuk og om at følge sine lyster.

Historien emmer af sex og giver en fornemmelse af 70’ernes løsslupne forhold til den fysiske side af kærlighed. Samtidig er der også en grund til, at hovedpersonen med den noget nær magnetiske udstråling har sat sig for at grave ned i fortidens eskapader, men årsagen til tilbageblikket afsløres ikke i dette første bind. Man får i det hele taget fornemmelse af, at der bliver holdt noget tilbage, selv når indholdet i bogen er ret eksplicit. Det giver en lidt spøjs kombination af kærlighedsroman og mysterium. Tegningerne af de mange smukke mennesker er virkeligt flotte og farverige, men ansigterne formår desværre ikke altid at reflektere den dybde, der også er i teksten og historien. Visuelt er der meget overflade og kun få kig ind under denne, og det gør hovedpersonen Alexa Wu og hendes elskere en smule flade på trods af deres sexede kroppe. Men Alexa Wu er heldigvis tilpas gådefuld til, at jeg ikke kan lade være med at blive nysgerrig på at få resten af historien om hende og hendes elskere.

L. Shermans flotte graphic novel om Alexa Wu tager læseren med på en lille ferie til en verden fuld af smukke mennesker og dampende hed sex. Det er eskapisme på grænsen til softporn, og man keder sig ikke noget sted undervejs. Bogen egner sig til unge læsere fra omkring 16 år og voksne, der trænger til et farverigt break.

Afart
137382679
9788792624734