14 okt.20

Kommentarer

1 kommentar
AfThomas Bay
lør, 01/05/2021 - 09:55

Foreløbig anmeldelse af 'ustyrligt blod'.

Jeg har læst de 4 foregående romaner med Cormoran Strike og nydt alle 4, Men denne gang med 'ustyrligt blod' kæmper jeg godt nok med at holde fokus. Magen til ørkenvandring de første 200 sider. Uendelige snakke med en syndflod af bipersoner, jeg overhovedet ikke kan holde rede i eller føler noget for. Hvis ikke det ændrer sig radikalt og der snart bliver skruet gevaldigt op for spændingen og dramaet, står jeg af. Detaljegraden i vores hovedpersoners oprulning af 'hvad der skete' er enorm og håbløst kedsommeligt. En benhård redaktør havde nok sagt 'stram op' og skær de første 100 sider væk, men nu er det jo selveste j. K. Rowlings. Well... Nu napper jeg 100 sider til og så må vi se hvad der sker.

Update :

Så måtte jeg trække stikket. Efter små 100 sider mere, kaster jeg håndklædet i ringen. Tørsten i ørkenvandringen er blevet for massiv. Orker ikke flere trættende små brikker til puslespillet i de uendelige snakke med det enorme persongalleri. Pokkers ærgerligt. Havde glædet mig usigeligt til denne murstensroman med Cormoran & Co. Men nej. 99 % af alt opklaringsarbejde er kedsommeligt og trættende. Det skal minimeres gevaldigt i en roman, det er ikke en håndbog til kommende kriminalassistenter jeg ønsker at gå i gang med. Nå. Det var vist det. Min anmeldelse skal selvfølgelig ikke fraholde dig fra at læse bogen, men nu er du advaret. Den er ikke i nærheden af de foregående romaners fremdrift og spænding.

Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer