Magisk karma

2015
)

Magisk karma af Alexandra Potter

27 maj.15

Sød og underholdende chick lit om kærlighed, Indien og magi. Potter bringer ikke noget nyt til genren, men hendes blanding af humor, sødme og magi er yderst charmerende.

Ruby Miller er forfatter. Hun skriver skønne kærlighedsmysterier, og trods flere nederlag i sit eget kærlighedsliv tror hun fuldt og fast på Den Eneste Ene – indtil han er hende utro lige før deres bryllup. Siden har hun lidt af en skriveblokering, som ender med, at hun for første gang i sit liv tager på en spontan ferie til Goa, hvor hendes lillesøster Amy opholder sig.

Men da en skøn uge med strand og afslapning er overstået, dukker Amy ikke op i lufthavnen som aftalt, og pludselig finder Ruby sig selv på rejse tværs gennem Indien for at finde hende. En rejse der ligger meget langt fra Rubys normalt så trygge og kedelige hverdag, og som udfordrer hende på alle planer. Ikke mindst da hun i toget møder amerikaneren Jack, som er usædvanligt irriterende.

’Magisk karma’ er lige præcis, hvad den lover at være. En sød og underholdende roman om kærlighedens veje og vildveje, og hvordan den nogen gange dukker op de allermest uventede steder – som nok ikke er helt så uventede for læseren som for Ruby.

Over stok og sten går det, når Ruby (en blanding af Bridget Jones og Rebecca Bloomwood) trodser sin frygt for insekter, trafikmylderet i Delhi og indisk mad i sit forsøg på at finde sin søster, og Alexandra Potter skildrer sin hovedperson med humor og charme, både når hun vågner med morgenhår og henna-tatoveringer over hele hovedet eller pludselig befinder sig på sightseeing med Billy fra Internet-caféen og opdager helt nye sider af sig selv.

’Love detective’, som originaltitlen lyder, er Alexandra Potters første udgivelse på dansk, men hendes 10. bog hvoraf flere af de tidligere titler er oversat i flere lande. Ifølge forlaget er det planen, at der skal komme flere bøger om den charmerende kærligheds-detektiv Ruby Miller, så er du til sød og uforpligtende chick litt, er der noget at se frem til. Og hvis du vil have chick litt med lidt flere kalorier, så snyd ikke dig selv for Cecelia Ahern, som også drysser lidt ”magi” i sine romaner.

NB Books
Nanna Birch
51684532