14 mar.14

Kommentarer

1 kommentar
AfSam F.
lør, 15/03/2014 - 03:22

Jeg har ikke læst bogen, men holder meget af genren.

Med det in mente, har jeg lyst til lige at komme med en kommentar m.h.t. ligklædet fra Torino.

Ligklædet viser angiveligt hele Jesu krop og ansigt, hvorfor det iflg. Bibelen umuligt kan være Jesu faktiske ligklæde. Der står nemlig :

v6  Simon Peter, som fulgte efter ham, nåede nu også frem; han går lige ind i graven og ser linnedklæderne ligge der v7  og klædet, som Jesus havde haft over hovedet; det lå ikke sammen med linnedklæderne, men rullet sammen på et sted for sig selv.”

(Joh 20)

Det er altså helt tydeligt at Jesus havde et særskilt klæde over hovedet, ikke et der både dækkede hoved og krop. Altså kan ligklædet fra Torino ikke være Jesu ligklæde. Men det med ligklædet er jo også primært noget Katolikkerne går op i, og de er jo så glade for alle deres (højst tvivlsomme) relikvier, så ikke mærkeligt at de også tror på at det er Jesu ligklæde.

Tag i øvrigt et kig på min læseklub, jeg tror den måske kunne interessere dig : http://www.litteratursiden.dk/laeseklubber/religioes-fag-og-skoenlitteratur

Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer