Woodwalkers - hævnens dag

2020
)

Woodwalkers - Hævnens dag

08 mar.21

Serien er meget spændende og handler om vigtigheden af fællesskaber i en usikker verden og om mod, kærlighed og klimabevidsthed.

I seriens femte bind Fjendtlige spor skal alle elever i Carags klasse i praktik som led i en afsluttende eksamen. Carags kommer i praktik som ranger i Nationalparken, hvilket passer ham helt perfekt. Carag har dannet en ’Secret Ranger Club’, der skal modarbejde fjenden Andrew Milling, hvis mål er at dræbe alle ikke-changere for de uretfærdigheder, der begås mod dyr. Allerede nu sker der angreb på mennesker, og vennerne ved, at Andrew Milling står bag.

Som ranger har Carag større mulighed for at hjælpe. Samtidig får klassen besøg af venskabsklassen fra Costa Rica, deres ven Frankie, havodderen, bliver væk og en narcissistisk løvechanger, Rebecca Youngblood, påstår, at hun nedstammer fra løvinden Sekhmet og vil som bevis change på tv, så hele verden kan se, hvilke guder changere er. Dette vil bringe alle i fare, og Carag og hans venner skal udvise stor forsigtighed.

I sjette og sidste bind Hævnens dag er det sommer, og Carag og hans venner står overfor deres afsluttende eksaminer. Carag kan ikke tænke på andet end Andrew Millings løfte om hævn over menneskene, og han kan slet ikke samle sig om at forberede sig. Han er meget bekymret for sin plejefamilie og de andre elever, da han ved, hvad Andrew Milling er i stand til. Det gode er, at han endelig kan vise sig offentligt med sin kæreste, og derudover er ulvene blevet mere samarbejdsvillige. I kulissen arbejder deres modstandere med at hverve changere og gøre alting parat til den store kamp. Heldigvis er det ikke kun Andrew Milling, der kan skaffe støtter. Carag og hans venner arbejder utrætteligt for at finde allierede, og de findes i alle former. Desværre kræver krig mange ofre.

Tyske Katja Brandis har afsluttet sin serie om Carag og hans venner, og det har hun gjort utroligt godt. Serien henvender sig til alle med hang til fantasy, som også kan lide dyr og masser af kampscener. Spændingen optrappes serien igennem, og selvom man hepper på Carag og hans venner, forstår man de forskellige problematikker, som modstanderne kæmper imod. Carag finder en måde, hvorpå han kan få det bedste fra begge verdner. Forfatteren bruger dyrenes vinkel til at få fortalt om både natur og vigtigheden af beskyttelse af miljøet gennem serien. Uden at prædike!

Straarup & Co
Birgit Fuglsang
48946739