Wolf girl - ud i vildmarken

2022
)

Wolf girl - ud i vildmarken

02 sep.22

Starten på en spændende og tempofyldt serie, der kombinerer en sej hovedperson, en ulv, en ørn og fire hunde og fortæller om stor ensomhed.

Gwen, hendes forældre og søster Kate tvinges til at flygte fra deres hjem, fordi nogen angriber deres by, og i den mørke nat er vejene fyldt med biler. Gwen spørger, hvor de skal hen og hvorfor, men hendes forældre siger ingenting. Pludselig eksploderer der noget på vejen foran dem, og luften fyldes med røg. Hendes mor råber "Løb", og med et er Gwen alene.

Da Gwen når i sikkerhed i den nærliggende skov, aner hun ikke, hvor hendes familie er. Hun er alene og meget tørstig. Inden længe får hun selskab i form af en ulvehvalp, der hjælper hende hen til floden. Men "Hvalp" er ikke alene. Hun følges med tre hunde, og snart er de en lille umage flok på fem individer. Inden længe støder de også på hunden Brutus, som slutter sig til gruppen.

Flokken bor i Gwens families bil, men det er svært at finde føde, og selvom Gwen elsker sine nye venner, savner hun sin familie. En dag finder de en forladt ørneugle i en rede, så "Ørn" indlemmes også i flokken. Gwen er nu jæger og ansvarlig for sin flok, men da hun en dag ved et tilfælde opdager, at der er gået fire år, siden hun så sin familie, bliver savnet af dem så stærkt, at hun beslutter sig for, at hendes flok skal forlade området og forsøge at lokalisere Gwens familie. Da hun første gang møder mennesker efter så lang tid, er de ikke, som hun havde forestillet sig.

Både sprog, stil og de mange illustrationer betyder, at bogen er rigtig fin at læse, og den er ikke svær, men forfatteren har alligevel formået at skabe tankevækkende tematikker. Bogen vil appellere til børn fra ca. 9 år, der kan lide eventyr, dyr og fortællinger, der udforsker, hvad folk i virkeligheden kan i ekstreme situationer. Illustrationerne af Jeremy Ley er s/h i tegneseriestil og er rigtig flotte.

Alvilda
Mette Stepnicka
134143274