Udfordringen

2021
)

Udfordringen

07 maj.21

Romantisk og sexet kærlighedshistorie om to unge, der kæmper for at finde sig selv og hinanden.

Personerne fra den populære serie 'Off Campus' er blevet voksne og er rykket videre fra college og ud i verden, så nu er det næste generation, der griber stafetten i Elle Kennedys spin off serie 'Briar U'. Scenen er stadig sat omkring Briar University og deres åbenbart evigt lækre ishockeyhold. Noget, der kendetegner begge serier, er de saftige sexscener. Der spares ikke på detaljerne, og vi bliver virkelig inviteret indenfor på alle ledder og kanter. Bortset fra den skønne sex, så serveres der også altid en drivende romantisk historie, der kan tilfredsstille enhver kærlighedshungrende læser.

I denne bog, der er den fjerde i serien, får vi fornøjelsen af Conor Edwards, tredjeårs elev og ishockeyspiller, ualmindeligt hot og totalt uopnåelig for almindeligt dødelige. Så da Taylor Marsh får stillet den udfordring at score ham, har hun absolut ingen forventninger om, at det kan lade sig gøre. Derfor beder hun ham om at spille hendes one night stand for at slippe for sine plageånder. Deres platoniske forhold udvikler sig dog hurtigt til en underholdende leg for at snyde omgivelserne – og fordi Conor bliver mere og mere interesseret i den uprætentiøse og humoristiske pige. Men tør Taylor stole på, at han mener det alvorligt?

Kærlighedshistorien mellem Taylor og Conor er farverig, insisterende og spændende med alle dens op- og nedture, hvor hjerte virkelig rimer på smerte, og hvor vi også får en snert af problemstillingen omkring online-overgreb. De to hovedpersoner er troværdige og man kan ikke andet end at holde af dem. Nogle af bipersonerne er en kende karikerede, og dele af historien er til den opstyltede og overdramatiske side. Noget, der dog er herligt befriende, er, at Taylor er en helt almindelig pige med lidt til gården og gaden, appelsinhud og topmave. Conor er ligeglad – eller rettere meget glad – for det, men Taylors manglende selvværd gør det svært for hende at tro ham. Begge hovedpersoner kæmper med noget, de ikke synes, de vil belemre den anden med, så selvfølgelig bliver der drama, gråd og tænders gnidsel undervejs, inden de ser lyset og hinanden – og sig selv - som dem de er. Som læser æder man det hele råt, for det er bare godt skrevet, og man er automatisk med på, at genren er til den letbenede side. Og kærlighed (og sex) kan man vel aldrig få nok af.

Flamingo
Sarah Louise Pedersen
38882686