Skjult i rummet

2020
)

Skjult i rummet

11 feb.21

En vidunderlig myldrebog, hvor Peggy Nille lader jagten på de forsvundne elementer foregå i en eksplosion af farver og organiske former.

Myldrebogen ’Skjult i rummet’ indeholder 10 forskellige scenarier fra rummet, og i hvert af dem har der gemt sig 20 forskellige væsner eller objekter, som man skal på jagt efter. De forskellige væsner hedder f.eks. ”klam marsmand”, ”øjenkugle marsmand med panoramisk syn”, ”rumgris” og flere tossede navne, der antyder, hvem man kan møde på sit videre eventyr i rummet.

Bogens farver er stærke og mange, så man skal kigge rigtigt godt efter for at genkende de forskellige genstande og væsner. Peggy Nille benytter sig desuden af mange former, der skaber en fornemmelse af, at siderne flyder sammen til én samlet organisme. Selvom der er skruet op for farverne, er hvert scenarie nøje afstemt, og man fornemmer tydeligt, at Peggy Nille lever af at designe. Alt er virkeligt smukt!

Peggy Nille har udgivet flere bøger på dansk. Den smukke bog ’Skjult i rummet’ er en del af serien ’Skjult i havet’ og ’Skjult i en drøm’. Bogen indledes med et forord, der blandt andet fortæller, hvor små og ubetydelige mennesker er sammenlignet med det uendelige univers.

Peggy Nille beskriver, hvordan hun forestiller sig, der kan se ud i rummet, og at hun med denne bog har skabt sin egen verden af drømme og fantasi. Hun interesserer sig for det liv, der leves symbiotisk, enten under vandet, i rummet eller på en bondegård. Hun forestiller sig de organismer, der eksisterer side om side de forskellige steder, og hun skaber derefter sin egen eventyrlige virkelighed. Hendes drøm om at skabe magiske rum er virkelig vellykket. Hendes sanselige illustrationer føles så levende, at man næsten kan mærke græsset under fødderne.

Lamberth
Lena Lamberth
978-87-7224-225-5