Sektens børn

2021
)

Sektens børn

14 maj.21

Tredje og sidste del i trilogien om sekten ViaTerra med den karismatiske og sindssyge Franz Oswald er den mest spændende, og det siger ikke så lidt.

Det er femten år siden, Sofia havde held til at flygte fra sekten på Tågeøen, og hun har nu opbygget et nyt liv med Benjamin, der også er flygtet. Sammen har de datteren Julia på 15 år, der er meget smuk og temmelig egenrådig.

Sofia har opbygget et bosted, der skal hjælpe andre afhoppere fra sekter. Men Franz Oswald, der nyligt er kommet ud af fængslet, er langt fra færdig med ViaTerra og Sofia. Han bor igen på Tågeøen og har nu tvillingesønnerne Victor og Thor. Da en voldsom storm skaber store ødelæggelser gennem det meste af Sverige, benytter Franz Oswald lejligheden til at gå på tv og forkynde sit budskab, i en tid hvor folk har brug for tryghed.

Franz Oswald har fået et nyt fokus. Nu lokker han forældre til at sende deres børn i skole på Tågeøen. Han er meget mere manipulerende og raffineret i sin måde at få tilhængere på denne gang. Men det værste er, at han nærmest er besat af Julia. Sofia opdager professionelt overvågningsudstyr i huset, men Julia bliver overfaldet hjemme i huset. Sofia har dog mange venner, der vil gå langt for at hjælpe familien.

Denne afsluttende bog i serien er den mest spændende af dem alle tre, og det er på trods af, at de andre to bestemt var alt andet end kedelige. Historien er grusom og viser løgnens ansigt. Forfatteren har selv været medlem af Scientology-bevægelsen, så selvom bogen er fiktion, bygger den på egne erfaringer. Serien er mere end anbefalelsesværdige og har ikke sluppet taget i mig endnu.

Signe Lyng
38887807
9788702302493