Naja Münster - det store snemonster

2020
)

Naja Münster: Det store snemonster af Line Kyed Knudsen

08 jun.20

YouTube og fiktion smelter for tredje gang sammen i Line Kyed Knudsens sjove serie om YouTuberen Naja Münster og hendes familie.

Et ruineret hotelværelse og en snestorm ødelægger med et Najas muligheder for at lave pranks til sin YouTube-kanal, men hun får andet at tænke på, da snemanden i haven bliver levende. Dette er tredje bog i den sjove serie om YouTuberen Naja Münster og hele hendes YouTube-familie, der på troværdig og vellykket vis blander YouTube og fiktion til glæde for alle Münster-familiens fans.

Efter at familien Münster har ødelagt både gulvtæpper og et TV på et dyrt hotelværelse i København, har mor og far sat en stopper for flere pranks på YouTube. Fra nu af må familien Münster kun lave seriøse YouTube-videoer, og der er indkaldt til et stort familiemøde, så snart storebror Morten har mulighed for at komme hjem. Det kribler for vildt i Najas fingre for at lave pranks, men pludselig får hun andet at tænke på!

Sneen falder støt uden for familiens vinduer, og Max og Naja bygger en stor snemand i haven. Den er så gigantisk, at den kan kigge ind ad vinduet, mens familien Münster spiser aftensmad. Naja synes, at snemanden, som de kalder Mogens, er lidt uhyggelig og nærmest ser levende ud, men måske er den det også? Det er ligesom, at den begynder at vokse og kommer tættere og tættere på huset, og en aften er der nogen, som kaster snebolde på vinduerne! Haven er tom – bortset fra Mogens.

Serien om Naja Münster og hele hendes YouTube-familie er ikke bare velskrevet og sjov. Den rammer fuldstændig tonen i Naja Münsters videoer på YouTube og giver et indblik i en familie, som de fleste 6-12-årige børn i Danmark er på fornavne med. Line Kyed Knudsen formår at udbygge Naja Münster-universet på en meget troværdig måde og overfører virkelighedens YouTube til fiktion og bogform. Den går rent ind hos alle Naja Münsters fans – og dem er der mange af.

Carlsen
48077722
9788711983485