Mig og Mille - i kort snor

2022
)

Mig og Mille - i kort snor

16 okt.22

Veloplagt opfølger til den første bog om pigerne Mille og Mille. En underholdende serie med masser af visuelt krymmel til piger fra ca. 9 til 12 år.

'Mig og Mille - i kort snor' er bind to i serien om to piger, der har både navnet Mille men også en masse andet til fælles. Bogen kan sagtens læses uafhængigt af etteren, da man får en lille intro til de vigtigste personer og ellers lynhurtigt bliver suget ind i den hæsblæsende handling, godt hjulpet på vej af det festfyrværkeri af sjove tegninger, der spreder sig ud over siderne.

De to Millers venskab og deres eventyr og løjer fortsætter, og som i første afsnit af sagaen går det ud over Mille 1’s storebror Jonas og hans kæreste, der er så teenage-agtige, at de er de oplagte ofre for lidt drilleri. Mille 2’s mormor Moms kommer på banen, fordi hun skal passe sit barnebarn, mens Milles mor er i London for at arbejde.

Moms har generelt styr på sagerne og holder sit barnebarn i en relativ kort snor, men det ser de to piger bare som en udfordring, for lidt uskyldigt drilleri skal der være plads til i deres verden. Selvfølgelig finder de en lille sprække i den tjekkede supermormors skjold, og så går det løs med vaskeægte spionage for at finde ud af, hvad det er for en hemmelighed, der får Moms til at opføre sig underligt, når hun kigger på sin telefon. Mille og Mille løber aldrig tør for ideer og tricks, men mormoren Moms viser sig også at have et par tricks på lager og er måske slet ikke så regelret, som pigerne tror.

Man kan ikke undgå at blive glad i låget af at læse om alt det skøre, de to veninder finder på, specielt fordi hele balladen er fuldt illustreret af Sofie Lind Mestertons mesterlige tegninger, der er alt andet end kedelige. Det handler selvfølgelig om sjov og ballade, men også om et helt specielt venskab mellem to piger der forstår og støtter hinanden gennem de udfordringer, de møder.

Gutkind
134510277
9788743403227