Kød og blod

2016
)

Kød og Blod af Kristen Painter

03 jun.16

Kerstin Painter har en evne til at fremstille sine personer sympatiske, selvom de dræber i flæng og er temmelig modbydelige.

Kød og blod er anden del af serien om Comareen Chrysabella, undervampyren Mal, Creek, Doc og alle de andre. Man bliver trukket ind i en verden af vampyrer, formskiftere, spøgelser og mange andre levende og døde væsner, og man bliver fuldstændig grebet af både Chrysabellas sørgelige historie og det univers historien foregår i. I modsætning til i mange andre vampyrbøger er der ikke detaljerede sexscener i denne bog – der er kys og hentydninger til mere, men det overtager ikke handlingen. Det gør den velegnet også til helt unge, der gerne vil læse om vampyrer og andre overnaturlige væsner.

Chrysabella er så alvorligt skadet af Aurelianens behandling, at det er et under, hun overlever. Kun ved hjælp af Mals blod og Creeks bedstemor, der er healer, lykkes det at holde hende i live. Aurelianen har simpelthen skåret al Chrysabellas signum ud af huden.

Comarreen Chrysabella, undervampyren Mal og vampyrjægeren Creek arbejder stadig på at finde en måde at få Mals forbandelse ophævet på, men kampen virker forgæves. De er et underligt trekløver og burde egentlig bekæmpe hinanden med alle midler, men det lykkes for dem at holde fokus på deres fælles kamp. De kæmper nemlig mod den adelige vampyr Tatiana, der er ude efter den ring, Chrysabella har gemt på natklubben Seven, og hun skyer ingen midler for at få fat i den. Det er også Tatiana, der for mange år siden forbandede Mal, som dengang var hendes ægtemand. Samtidig kæmper deres ven, formskifteren Doc, sin egen kamp for sin kæreste Fiona, en kamp der både er livsfarlig og næsten umulig at vinde.

Bogen er velskrevet og fængslende, sproget er flydende og rimelig let læst. Forsiden er fantastisk flot og bogen er lækker med dejligt tryk og tykke sider. I det hele taget en rigtig god læseoplevelse. Jeg glæder mig meget til at læse de næste bøger i serien.

Tellerup
Camilla Clasen
52338115