Jagten på sandheden - rumvæsnerne kommer

2022
)

Jagten på sandheden

21 feb.22

Actionfyldt historie om venskab og rumvæsner for de 9 til 12-årige.

Den søvnige lille flække Skjulstrup bliver vækket fra sin slumren, da vennerne Amir og Charlie møder den spændende og modige pige Vega. Mødet med Vega bliver startskuddet til en hæsblæsende rutsjebanetur af et eventyr for de to drenge og for læseren, der aldrig får tid til at kede sig undervejs.

De to bedste venner Amir og Charlie er altid sammen. De følges ad til skole på deres løbehjul, og ikke meget i deres lille by Skjulstrup går deres næse forbi. De er dog ikke altid helt enige, og den lokale konspirationsteoretiker Tosse-Torbens ideer er en af de ting, der skiller dem ad. Da Tosse-Torben lufter sin seneste teori om, at rumvæsner er landet i byen, er Charlie således noget mere åben for tanken end skeptikeren Amir. Men da de to venner kort efter støder på den mystiske pige Vega, bliver de begge lynhurtigt hvirvlet ind i et eventyr af dimensioner. De må nemlig hjælpe deres nye ven med at fange kælegrisen Bassemand, og det går ikke helt stille af. For Bassemand er ikke en almindelig gris, og Vega er bestemt heller ikke en helt almindelig pige.

Kasper Hoff er efterhånden en garvet børnebogsforfatter, men det er let at forstå hans popularitet, for han leverer kontinuerligt og viser, at han har masser af originale ideer i hatten. Historien her er fuld af sjov og action og holder et heftigt tempo, der river læseren med sig. Det, sammen med de mange fantasifulde og overraskende elementer, gør bogen til en af dem, man sluger. Hele molevitten ledsages af Kim Dalsgaards vanvittigt flotte og sjove illustrationer, der er som taget ud af et animeret filmhit. Bogen kan varmt anbefales fans af sjove bøger fra 8-12 år, og den kan også bruges til højtlæsning for de lidt yngre børn.

62021853
9788702324709
122