Hvis du vil have mig

2020
)

Hvis du vil have mig

02 feb.21

Endnu en dejlig fortælling om den rige og betydningsfulde familie Winther fra Trondheim. Denne gang er det den mellemste søn Frederik, der er i fokus.

Frederik Winther havde en drøm om at læse til arkitekt, men da han pludselig står som arving til Winther dynastiet, må han opgive drømmen om at studere. Det er hårdt for ham, da han på trods af hensynet til sin families navn og omdømme med de forpligtelser, det medfører, har haft en god portion af frihed, fordi han netop ikke var arving. Nu er sagen en ganske anden, og det hele bliver kun sværere for ham, da han også forelsker sig i en pige, der under ingen omstændigheder er god nok til forældrene. På hjemmefronten har Cecilia mere end svært ved at styre datteren Rosa, som ikke har let ved at holde sig fra den danske operasanger Henrik Høirup, som heller ikke betragtes som et passende parti for en Winther.

Jeg var vældig godt underholdt under læsningen af 'Hvis du vil have mig', og i en tid med Corona og alt hvad det indebærer af restriktioner, afsavn og måske endda angst, er det dejligt med en lettilgængelig historie om kærlighed og hverdag i de gode gamle dage. Jeg synes bedre og bedre om personerne, som alle er rigtig godt beskrevet, og som jeg efterhånden kender ganske godt. De fleste af dem er nemme at holde af, og deres følelser og tanker er lette at følge og forstå.

Jeg glæder mig til næste bind i serien, og jeg kan anbefale bøgerne til de læsere, der holder af feel-good bøger som for eksempel Lucinda Rileys serie om de syv søstre og Julia Quinns om familien Bridgerton. Jeg vil klart anbefale at de læses i rækkefølge, da det er en fortløbende familiehistorie.

Hr. Ferdinand
Giovanna Alesandro
38430661