Grib mig

2019
)

Grib mig af Ginger Scott

28 nov.19

Sexet collegeroman byder på andet end sex og lækre sportsstjerner. Den er også bevægende, sørgelig og sjov.

’Grib mig’ er første del i en ny serie, der går under titlen 'McConnell-trilogien'. Scenen er den samme i hver bog, nemlig McConnell, der er et college i Oklahoma, men hver gang er der en ny karakter, og bøgerne kan uden problemer læses uafhængigt af hinanden.

Sexede collegeromaner har i øjeblikket en storhedstid, samtidig med at det er blevet absolut stuerent at læse bøger, der damper af sex og indestængte følelser. Denne roman har dog en noget anden og mere alvorlig vinkel, og den indeholder ikke nær så meget sex som eksempelvis Elle Kennedys 'Off Campus serie'.

Første bogs hovedperson hedder Rowe Stanton. Rowe skal starte på McConnell, der ligger 1600 km. væk fra hendes hjemby i Arizona, hvilket der er en god grund til. Hun er mærket på krop og sjæl af en traumatisk oplevelse for nogle år tilbage. En oplevelse, der har holdt hende væk fra et normalt liv blandt andre mennesker. Men nu har hun kastet sig ud i det, og på college møder hun en masse nye mennesker, deriblandt den fantastisk lækre baseballspiller Nate, der gør alt for at komme ind på livet af den nye pige, der pirrer hans nysgerrighed og beskytterinstinkt.

Det her er en bog, der får dig til både at grine og græde. Uden at afsløre for meget omkring Rowes baggrundshistorie, så kan jeg fortælle at mine tårer trillede uhæmmet flere steder. Det er en tragedie, der helt naturligt fylder meget i historien, da Rowe er hovedpersonen, og det er hendes dannelsesrejse, vi følger. Men det er ikke kun sorg og trillende tårer, for heldigvis er det nogle humoristiske karakterer, og igennem det meste af bogen er vi vidne til den ene practical joke efter den anden. Dét er ret sjovt og gør, at bogen balancerer fint mellem det tragiske og det hyggelige. Jeg glæder mig rigtig meget til næste bog i serien, og håber, at hovedpersonen bliver én af dem, jeg allerede kender, for det er der klart potentiale i.

Palatium
K.L. Berger
47193958