Girl online går solo

2017
)

Girl online går solo af Zoe Sugg

24 apr.17

Den unge forfatter, der samtidig er en berømt YouTube-stjerne, skriver vedkommende om kærlighed, kriser, venskab, svigt og karrierevalg.

Penny kommer ikke længere sammen med Noah, hendes meget berømte ekskæreste. Hun savner ham og har meget svært ved at acceptere, at han overhovedet ikke har givet lyd fra sig i flere måneder. Da hun får besøg af hans bedstemor og lillesøster blusser savnet op, og hun har svært ved at tænke på andet. Under et besøg på veninden Megans skole møder Penny en sød og flot fyr, der senere inviterer hende på date, men selvom han er lige så interesseret i fotografering, som hun er, er Penny i tvivl om, hvad hun skal gøre for at gøre det rigtige både overfor sig selv, Noah og Callum. Samtidig arbejder hun hårdt for at få en soloudstilling af sine fotografier, men mangler stadig lige det sidste i at finde sin helt egen stil. Penny kommer igennem mange forviklinger om både venskaber og kærlighed, inden hun langt om længe finder ro i sig selv.

Bogen er tredje bind i serien om Penny, Noah, Elliot og en masse andre unge fra Brighton, og selvom det ved første blik godt kan se ud som om, det kun er fis og ballade, synes jeg forfatteren berører mange aktuelle og vedkommende emner. Det er tydeligt, at Zoe Sugg er vant til at skrive til unge. Sproget er fyldt med udtryk, som de bruger på de sociale medier, og det er klart med til at fange de unge læsere. Det flydende sprog og de mange korte sætninger gør bogen lettilgængelig og hurtig at læse. Emnerne som bliver taget op er super aktuelle for de fleste i målgruppen, og derudover er det en fin historie med en alsidig og til tider intens handling, der kommer vidt omkring i ungdommelige tanker og problemer. Serien kan anbefales til unge, der godt kan lide en kærlighedshistorie, der også handler om andet end kærlighed.

Astrid Heise-Fjeldgren
52970717
9788702231823