Frugt & grønne sager : børneudgaven

2018
)

Frugt & grønne sager af Shekufe Tadayoni

13 dec.19

Farverig og usædvanlig smuk bog med finurlige rim om sunde sager, hvor hver enkelt frugt eller grøntsag tildeles en personlighed på en spændende og original måde.

Hvis du synes, dine børns horisont på frugt og grønt-området trænger til at blive udvidet lidt, så start endelig her! Denne billedbog serverer nemlig et rent overflødighedshorn af sunde sager, og de mindre madmodige børn vil bestemt ikke tage skade af at få læst bogen højt.

I vores tid er det meget fremme, at man skal spise mere grønt både for sin egen og klimaets skyld, og kombinationen af rimene og illustrationerne her i bogen kan sagtens være en måde at introducere sit barn for det lidt mere eksotiske af slagsen. Her er nemlig både plads til grønt-verdenens stjerner som bananen, æblet og kartoflen, og til de mindre kendte som auberginen, dadlen og stikkelsbærret. Selv artiskokken er kommet med, og man bliver faktisk helt sulten af at læse om den.

Hvert sideopslag tager næsten præcist og ret imponerende farve efter sin frugt eller grøntsag, mens selve frugten er holdt i sort og hvid. Nogle er afbilledet helt enkelt, andre er flot udsmykkede med motiver eller mandala-lignende mønstre. Det er iøjnefaldende og anderledes på den gode måde! Selve rimene er klart adskilte små sjove og finurlige historier, der sammen med de nøje udvalgte farver er med til at give hver enkelt frugt eller grøntsag masser af saft og kraft og karakter.

'Frugt og grønne sager' er en sjov bog, der muligvis kan få dit barn til at smage på artiskokker og radiser!

URO
54961758