Det du ønsker

2019
)

Det du ønsker af Kristina Aamand

06 maj.19

I anden bog om teenageren Sif og hendes kaotiske sammenbragte familier nærmer konfirmationen sig, og meget skal falde på plads.

Sif og hendes venners konfirmationer nærmer sig med hastige skridt, men der er stadig en del ting, Sif gerne vil have på plads inden. For det første mangler hun stadig den helt perfekte kjole til den store dag, og for det andet er der det med gæsterne. Sif ønsker ikke at farens kæreste Fiona og morens nye kæreste Kano-Torben skal med til festen. Hun er nødt til at tænke kreativt, for at få sin plan om en pap-familie-fri konfirmation til at lykkes.

Imens går dagene med at gå til præst og være sammen med sine bedste venner. Følelserne mellem hende og Hjalte, hendes bedste ven, ændrer sig også ligeså stille. Det er som om der er en særlig kemi mellem dem. Hjalte er ked af, at han ikke har en far, der kan komme med til hans konfirmation. Han har aldrig kendt sin far og ved ikke ret meget om ham, men det vil Sif lave om på, så hun hjælper Hjalte med at opsøge ham.

I ’Det du ønsker’ er det igen, som i den første bog i serien, Paphjerte, de meget nære og dagligdags ting og problemer, der fylder, ting som det er nemt at relatere sig til, når man selv er teenager. Kristina Aamand skriver som altid rigtig godt og flydende i denne nye serie om 13-årige Sif og hendes dobbeltliv i to forskellige familier. Sproget er let og flydende og bøgerne er ikke længere, end at svagere læsere også vil kunne overkomme at læse dem. Serien er målrettet piger, og særligt dem som godt kan lide at læse realistiske bøger om veninder og kærlighed.

Carlsen
46107764
9788711698181