Den kinesiske forlovelse

2019
)

Den kinesiske forlovelse af Kevin Kwan

29 mar.19

De skøre rige asiatere er tilbage for fuld udblæsning med andet bind i serien, og det er bestemt ikke blevet kedeligere siden sidst!

’Den kinesiske forlovelse’ som er andet bind i Crazy Rich Asians serien, tager os med tilbage til den ekstreme verden af rigdomme og luksus. Vi følger stadig Rachel Chu og Nicholas Young, som er bogens hovedpersoner, men ud over dem støder vi også både på gamle kendinge fra forrige bog samt nye karakterer. USA, Singapore, Hongkong og for en kortere bemærkning også London samt Paris, danner rammerne om de ufatteligt rige kineseres legeplads.

Jeg blev stadig lamslået over den overdådige rigdom, som disse personer vælter sig i, men samtidig, må jeg også have vænnet mig lidt til vanviddet, da jeg ikke blev helt så oprørt over det. Kunstværker, ejendomme, diamanter, Haute Couture og private jetfly er nogle af nøgleordene i denne roman, og det der driver de fleste af personerne i bogen. Man skal dog ikke tro, at bare fordi man er god for 10 milliarder dollars, så er man også en del af inderkredsen. Der er nemlig helt specifikke regler for, hvordan man opfører sig, og hvordan man bliver optaget i de bedste kredse. Det giver bogen et helt særligt indblik i.

Nicks mor, Eleanor Young, har haft meget travlt med at finde ud af hvem Rachels far i virkeligheden er, sikkert i håbet om at finde noget snavs, som kan overbevise hendes søn om, at han skal lade være med at gifte sig med Rachel. Langt om længe finder Eleanor ud af hvem Rachels rigtige far er, og overraskelsen er stor. Lige inden brylluppet får Rachel også at vide, hvem hendes far er, og bryllupsrejsen går til Asien over sommeren, for at Rachel kan få mulighed for at lære sin nye familie bedre at kende. Men intet på denne rejse bliver helt som forventet, og der venter flere (u)behagelige overraskelser undervejs.

Bind to fortsætter i samme gode stil som det første bind, Millionæren fra Singapore, og skuffer absolut ikke. Det er ikke én af den slags serier, som kan læses uafhængigt af hinanden, så gør dig selv den tjeneste at starte med første bind. Ligesom i det første bind, er ’Den kinesiske forlovelse’ spækket med kinesiske udtryk og vendinger, som er forsynet med fodnoter der forklarer og oversætter. De er tit ret sjove, men det kan også blive lidt trættende. Der er ikke nogen oversigt over det omfattende familiestamtræ i bind to, så første bind kan være godt at have ved hånden.

HR. FERDINAND
46381092
9788740053838