Da jeg faldt

2019
)

Da jeg faldt af Melanie Harlow

21 mar.19

Forførisk feelgood roman med alle de perfekte små øjeblikke. Melanie Harlow er det nye skud på stjernehimlen i den moderne kærlighedsfortælling.

Margot Thurber kommer fra en velrenommeret familie, hvor ydre kontrol og anseelse betyder alt. Efter en bommert, der indebar en ekskæreste og hel del scone-kastning, er Margot formanet væk fra offentligheden til situationen er faldet til ro. Da en kunde i Margots PR-virksomhed beder om hjælp til at markedsføre familiens gård, giver det Margot den perfekte anledning til at slippe ud af byen. Men det, som skulle være en simpel arbejdsopgave, udvikler sig i en helt anden retning. På gården møder hun Jack, en vaskeægte cowboy med sorg i sjælen, som bestemt ikke bryder sig om, at en forfinet storbypige kommer for at blande sig i hans affærer. Jacks karakter skræmmer ikke Margot, og snart er alle klar over, at der foregår noget højest usædvanligt mellem de to.

Denne bog er en perle. Jeg skulle ikke vende mange sider, før jeg var fuldstændigt opslugt af historien. Melanie Harlow har et fantastisk greb om sine karakterer og skriver med en humoristisk og underholdende pen, der virkelig gør sig godt i genren. Dette er hendes første oversatte roman på dansk, og de danske læsere fortjener i den grad at stifte bekendtskab med hendes forfatterskab.

Alle som læser kærlighedsromaner ved, at man læser dem for underholdningens og følelsernes skyld og for at blive revet med af et kærlighedsdrama, som udspiller sig mellem to mennesker. Eller sagt på en anden måde, en lille guilty pleasure der pifter hverdagen op. Men der er slet ingen grund til ikke at vedkende sig, at man læser romaner i denne genre. Bøger som denne giver glæde, man får et smil på læben og et emotionelt sus i kroppen, der giver lyst til at læse mere.

’Da jeg faldt’ gløder af passioneret kærlighed og skæve situationer, fortalt med en uimodståelig humor og et glimt i øjet. Samtidig er det en fortælling om venindeskab og chancen for at lægge fortiden bag sig og genfinde lykken. Perfekt læsning for de, som allerede har pløjet sig igennem forfattere som Elle Kennedy, Colleen Hoover, Erin Watt, Kristin Callihan og Samantha Young.

Flamingo
Merete Rostrup Fleischer
46072138