Boris og den store storm

2019
)

Boris og den store storm af Ryan T. Higgins

13 dec.19

En ny fantastisk historie om skovens sureste bjørn. Hvis ikke man har stiftet bekendtskab med Boris, har man mange sjove oplevelser til gode.

Bjørnen Boris vil bare være alene, også når det er uvejr. Boris’ mange insisterede naboer vil gerne være hos Boris, mens stormen raser. Selvom han mildest talt ikke er begejstret, vælter alle naboerne uanfægtet ind ad hans dør.

Musene, der bor hos Boris, bliver overlykkelige over alle disse gæster og siger, at nu skal der skal holdes pyjamasfest og selskabsleg. Midt i stormen opdager en af musene en lille hvid kanin udenfor og beslutter sig for at redde den. Med Boris’ paraply begiver den sig udenfor, letter højt op i luften og lander lige for poterne af kaninen. De er ved at flyve væk begge to, indtil Boris vil redde sin paraply og henter dem ned. Men nu letter paraplyen både med Boris, mus og kanin, og Samtidig er det store træ ved siden af huset ved at vælte. Kan Boris mon alligevel få brug for sine mange naboer?

Bøgerne om Boris er nogle af de sjoveste billedbøger der er skrevet til børn. Boris er en utrolig gnaven fyr, og alle voksne, der skal læse bogen højt, vil grine af hans forsøg på at få fred, samtidig med at alle andre vil være sammen med ham. Boris er som vi mennesker er flest og må leve med de mange skøre påfund, vennerne bringer ind i hans liv. I virkeligheden er det jo fordi, det letteste er bare at sidde for sig selv og ikke skulle forholde sig til verden. Men når huset er oversvømmet med glade naboer, er det svært at blive ved at være så gnaven.

Ryan T. Higgins’ illustrationer er i verdensklasse og danner rammerne for fortællingerne om Boris og hans mange trængsler. Læs for jeres egen skyld også ’Da Boris fik gæslinger’. ’Hotel Boris’, ’Boris flytter’ og ’Da Boris blev julebjørn’. Man bliver aldrig for gammel til at læse bøgerne om Boris. Læs dem derfor alene eller sammen med børn fra ca. 4 år.

Carlsen
978-87-11-91827-2
44