All this time : tiden imellem os

2020
)

All this time : tiden imellem os

29 okt.20

Skøn, rørende og romantisk historie om spirende kærlighed med et meget uventet plottwist kan anbefales til alle romantikere fra 13 år.

Fra forfatterne bag den ultrapopulære roman og film ’Five feet apart’ er der nu udkommet endnu en ny smægtende, bevægende og romantisk YA-roman. Som forgængeren bliver den også filmatiseret, hvilket jeg er sikker på, at der er mange, der ser frem til med bankende hjerter.

Kyle er en del af det populære high school-par ”Kimberley og Kyle”, fodboldspilleren og cheerleaderen. Men da det begynder at slå sprækker i romantikken med en tragisk bilulykke til følge, bliver Kyle sendt ud på en livsomvæltende rejse. Kimberley dør i ulykken, hvor Kyle er fører af den forulykkede bil. Han vågner op på hospitalet med et kraftigt hovedtraume, men i live og med stor skyldfølelse og sorg. Han vender stille og roligt tilbage til livet, men skyldfølelsen har svært ved at slippe ham, særligt da han møder den lidt sky pige, Marley, på kirkegården. De udvikler følelser for hinanden, men har begge deres dæmoner at bekæmpe.

Historien om de to vingeskudte unge mennesker, der nærmer sig hinanden er skøn, rørende og romantisk, men når man er godt halvvejs inde i bogen, begynder man at tænke, hvad kan der nu mere ske? Og så skal jeg lige love for, at historien ryger i blandemaskinen, og man sidder tilbage med hængende kæbe og øjenbryn helt op i panden, for hvad var det lige, der skete der!?

Jeg er vild med den drejning, historien tager. Selvom jeg må indrømme, at jeg også bandede lidt! Drejningen gør nemlig, at den skiller sig lige det der ekstra ud fra al den anden gode YA-litteratur. Ud over det er personerne autentiske, og man kan ikke lade være med at falde lidt for dem, mens man lever sig ind i deres smerte såvel som deres spirende glæde ved livet og hinanden.

Politiken
Randi Bjerre Høfring
48885195