Anonym (ikke efterprøvet)

Mange sære ting for

Den århusianske astronom Adam d'Eden har opdaget to såkaldte spejlplaneter der tilbagekaster levende billeder fra jorden for 2000 år siden, men det er livsfarligt at rejse tvivl om jomfrufødsel og bibelens jesusbillede og at dokumentere det.

Stiklingen

En ung islandsk mand rejser til et kloster i Sydeuropa for at genoprette klostrets legendariske, men nu forfaldne rosenhave - Men den pige, som han uforvarende fik en datter med på Island, dukker op sammen med barnet, og han må forholde sig til sin nye rolle som far - og måske kæreste.

Det Femte Bjerg

Profeten Elias bliver i år 870 f.Kr. vismand i byen Sarepta, efter - på Guds ord - at have genoplivet enkens søn. Han oplever en række dramatiske begivenheder, som stiller ham ansigt til ansigt med Gud

De hellige tre narre

Billedbog. En julefortælling om de tre narre, der besøgte barnet i krybben sammen med de hellige tre konger og skænkede barnet glæden som gave

Kaspers store opdagelse

Billedbog med rimet tekst. Vismanden Kasper funderer over universets gåde. Han drager ud efter den nye, klare stjerne. Undervejs møder han Melchior og Baltazar, og sammen finder de det lille barn i krybben

Hr. Nolds ark

Billedbog. Hr. Nold elsker at bygge i træ. En dag bygger han en ark i haven. Familien går ombord med diverse kæledyr, men da regnen udebliver omdannes arken til diskotek

Neondrengens profeti

En allegori på Jesu liv der foregår i storbyens slum. På sin 10-års fødselsdag føder Sara en dreng, Sølnvan. De, der kommer i berøring med ham, får et mere positivt liv. Men nogle ønsker ikke forandring, og Sølnvan dræbes.