Generation multiorgasme

2010
)

Generation multiorgasme af Charlotte Heje Haase

21 feb.11

Hurra for Generation Multiorgasme! Mød generationen der ikke kan få nok!

Charlotte Hege Haase har i en periode på tre år taget pulsen på sin egen generation. Det er der kommet en knivskarp, ”lige-på-kornet” roman ud af, som er så spot-on på forfatterens generation, at læsningen af bogen blev én lang a-ha oplevelse for mit eget vedkommende.

Og hvem er Generation Multiorgasme så egentlig? Begrebet Generation Multiorgasme er opstået ud fra forfatterens egen længsel efter forløsning på alle områder. Venter der ikke noget større og bedre omkring det næste hjørne?  Vi vil ikke lade os nøje, og vi er umulige at tilfredsstille. Aldersmæssigt er vi i 20’erne, 30’erne og 40’erne. Samtidig er vi en meget selviscenesættende generation. I dag har vi et stort behov for at fremstille vores liv på diverse sociale medier, hvor facebook selvfølgelig er det mest iøjnefaldende.  Vi vil også have det hele, på kortest mulig tid. Vi vil tabe os ti kilo på ti uger, lære tantra-sex og meditation på en weekend og samtidig optræde i  X-factor eller Paradise Hotel. I fritiden skal vi selvfølgelig bage økologiske speltboller til vores velfungerende, sammensatte familie.

Det er stressende at være en del af Generation Multiorgasme, men det er også rigtig dejligt. Vi har alle muligheder, og vi har lært at vi aldrig skal tage til takke. Vi har dette ene liv, og det er vores egen forbandede pligt at få det bedste ud af det. Og som Charlotte Hege Haase selv siger: ”.. selvom de mange muligheder og genveje efterlader os forpustede med Googlehjerner, så ville jeg ikke leve på noget andet tidspunkt”!

Bogen kan varmt anbefales til alle (kvinder) der selv er en del af Generation Multiorgasme. Samtidig kan den også med fordel læses af alle, der bare gerne vil have indsigt i min og forfatterens generations liv og tanker.

Charlotte Heje Haase er kendt som bloggeren Spacemermaid, der tidligere har udgivet de to første blogromaner i Danmark. Hun er uddannet sociolog, er redaktør på oestrogen.dk, og klummeskribent i bl.a. Femina. Hun har oprettet hjemmesiden www.generationmultiorgasme.dk, hvor det er muligt at gå ind og give sin mening med i debatten om vores generation.

28605536
Marlene Sherar / Imperiet
9788711412541