Caraval

2017
)

Caravel af Stephanie Garber

23 apr.18

Velkommen til Cirkus Caraval og en dragende, magisk verden fyldt med forrygende tricks og lumske bedrag. Træd indenfor og lad spillet begynde!

Smukke Scarlett Dragna er opvokset på øen Trisda sammen med sin livlige søster Donatella. Deres far har opdraget dem med hård hånd, men Scarlett har altid formået at beskytte sin søster. Fra hun som lille pige første gang hørte om Caravals magiske forestillinger, har hun drømt om selv at opleve det specielle cirkus. Langt om længe bærer de mange breve til Caraval-mesteren Legend frugt. Årets cirkusforestilling er kun for særligt inviterede. Man kan deltage i konkurrencen om at få ét ønske opfyldt eller blot være tilskuer.

Scarletts romantiske pigedrømme om Caraval bliver snart forvandlet til en hæsblæsende labyrintisk jagt for at redde Donatella ud af mester Legends bedrageriske spind af løgne. Caravals forblindende tricks og smukke magi vil stjæle dit hjerte, og rive dig med ind i bedragerisk verden og et farligt spil om kærlighed og skæbne. Bogen anbefales på det varmeste til unge som voksne, der holder af en eventyrlig roman fyldt med humor, skarpe karakterer og en velskrevet handling, der overrasker lige til det sidste.

’Caraval’ er utroligt godt skruet sammen og fanger læseren lige med det samme. Det er en roman som blander eventyr, fantasy og gåder sammen til et helt unik værk. ’Nattens cirkus’ af Erin Morgenstern er den roman, ’Caraval’ er mest oplagt at sammenligne med, og alligevel er det helt umuligt. Stephanie Garber har skrevet en spidsfindig historie fuld af narrestreger og ypperlig smuk magi, som hører drømmene til. Dette er første del af to-bindserien om de to søstre Scarlett og Donatella og det forunderlige cirkus Caraval.

Turbine
Anne Krogh Hørning
53508189