Calendar Girl

2016
)

Calendar Girl af Audrey Carlan

25 maj.16

Er du ved at være træt at Fifty Shades of Grey, er Audrey Carlans storsælgende kalenderserie et oplagt valg til natbordet.

Endelig sker der noget nyt i den erotiske genre. Calendar Girl byder på en ny type heltinde med kurver og pondus. Mia Saunders er en kvinde, der siger sin uforbeholdne mening og ikke finder sig i hvad som helst. Formen på romanen er også herligt afvekslende: Smukke Mias fortælling om det udsædvanlige år er opdelt i måneder, og Calendar Girl 1 indeholder årets første tre: januar, februar og marts. Mias lidt hårde facade er resultatet af en hård opvækst, hvor hun som ganske ung påtog sig ansvaret for sin lillesøster. Farens ludomani har resulteret i en håbløs gæld, og han ligger nu i koma efter et overfald. Mia ser ingen anden udvej for at indfri spillegælden end at tage det højtbetalte job som eksklusiv escortpige i sin mosters velansete bureau.

Kundekredsen består af rige og højtprofilerede klienter, der mod klækkelig betaling hyrer en pige til at agere som partner, muse, skalkeskjul for familien eller noget helt andet. Mia har ingen anelse om, hvad hun går ind til, men med sit skuespiller-gen viser det sig hurtigt, at hun har et naturligt talent for at falde ind i omgivelser, der er aldeles anderledes end dem hun er vokset op med. Hendes ligefremme væsen charmerer mænd som kvinder, og hun får mange nye venner undervejs. Selv om sex ikke indgår i kontrakten, indleder Mia alligevel erotiske og uforpligtende forhold. For Mia bliver det ikke blot en rejse ind i en rig og luksuriøs verden fyldt med designertøj, fashionable restauranter og natklubber, men også en opdagelse af kærlighedens mange facetter og hvad det egentlig vil sige at elske betingelsesløst. Én mand indtager dog en ganske særlig plads i hendes hjerte og hun i hans, men sagen er, at de ikke kan få hinanden endnu. Mia er fast besluttet på selv at indfri den tårnhøje spillegæld, og hun er derfor stålsat på at gennemføre de næste måneders ansættelse hos escortbureauet.

Er du ved at være træt at ’Fifty Shades of Grey’, er Audrey Carlans storsælgende kalenderserie et oplagt valg til natbordet. De tre fortællinger er meget forskellige men alle velskrevne og spændende fortalt. Det giver en skøn variation og dynamik til Mias fortælling, at der hele tiden sker noget nyt, det bliver aldrig forudsigeligt eller kedeligt. Og så er hun både klog og sjov på den fede måde! Jo jo, der er både latter og tårer gemt i samtlige sider. Min favorit er dog afgjort ’Januar’, og jeg krydser fingre for, at Mia ikke er færdig med den californiske surfer Wes endnu.

Oprindeligt skrevet af Pia Bechmann, Litteratursiden.

Calendar Girl #1
Lovebooks